Kerestél már unboxing videókat a YouTube-on? Ezzel több ezer videót fedez fel a fogyasztókról, akik csomagokat nyitnak ki, és termékeket mutatnak be a legújabb iPhone-tól a sminken át az Ebay „rejtélyes dobozáig”. A legtöbb esetben a dobozt kinyitó személy áttekinti a teljes tapasztalatát, az első benyomástól a termék beállításán át egészen a termék megjelenéséig és érzéséig.
Sok ilyen videót több millióan néztek meg. Az egész jelenség furcsának tűnhet, de rávilágít egy alapvető igazságra, amelyet az e-kereskedelmi kereskedők könnyen elfelejtenek – a vásárlói élmény nem ér véget a webhelyével.
Amint ügyfele a „Köszönjük” oldalra látogat, a termék kiszállítása még csak most kezdődött. Mostantól mindent felhasználnak a szállítási időtől a termék teljesítményén át az ügyfélszolgálatig, mielőtt értékítéletet alkotnának általános vásárlási élményükről. Mivel a folyamat során oly sok változó játszik szerepet, könnyen figyelmen kívül hagyhatjuk a csomagolás fontosságát – elvégre az ügyfél csak kidobja a dobozt, igaz? Azonban hiba figyelmen kívül hagyni ezt a kritikus első (fizikai) benyomást.
Íme néhány ok, amiért a nagyszerű csomagolás elengedhetetlen eleme a nagyszerű e-kereskedelemnek, valamint tippek arra vonatkozóan, hogyan változtathatja meg saját csomagolását.
Termékei védve maradnak
Menjünk előre, és először a gyakorlati megfontolást vegyük ki az útból. Az ügyfelek számára nincs nagyobb csalódás, mint utánanézni, kiválasztani a terméket, végigmenni a vásárlási folyamaton és várni a kiszállításra, hogy aztán valami darabokban érkezzen meg. Könnyű a postafuvarozót hibáztatni, de ez nem fogja megváltoztatni az ügyfele felé fennálló felelősségét – ahogy azt sem, hogy feltételezze, hogy a csomagja kissé eldurvul, vagy szembe kell néznie azokkal az elemekkel, amikor az utat elhagyja. ügyfelének. A csomag elsődleges szerepe a védelmező: a terméke, a vásárlója és az Ön számára.
Nagyszerű első benyomást kelthet
Noha az Ön vásárlójának a webhelyével való interakciója önmagában is alapvető első benyomást kelt, az Ön csomagolása lesz felelős az első „valódi” interakcióért a termékkel. Gondolj vissza azokra a YouTube-videókra. Oka van annak, hogy az emberek nem kezdték el az értékelést azután, hogy a termék már kikerült a dobozból: a csomaggal való interakciót az élmény részének tekintik. Emiatt fontos, hogy a csomagolást ne tekintse a cél elérésének eszközének – mert a vásárlói nem fogják.
A csomagolás egy márkaépítési lehetőség
Ha sima, nem márkajelzéssel ellátott kartondobozban szállítja ki a termékeket, akkor rossz szolgálatot tesz a webhelye márkaépítésébe fordított összes órával. A csomagolás a márka folytatása, tükrözi az üzlet hangját, esztétikai és nézőpontját. Lehet, hogy a kiváló márkaépítés volt az egyik olyan dolog, amely megtérítette ügyfeleit, és ez a „ráadás prezentációja” és az Ön esélye arra, hogy újból bevonja őket.
Ez nem egy viszlát, hanem később találkozunk
Végül a csomagolás nagyszerű módja annak, hogy a termékélményt emlékezetessé tegyük, és a vásárlókat a kapcsolattartásra ösztönözzük. Most, hogy megvan a termék, a csomagolás meghívhatja őket a közösségébe és ott is tarthatja őket a későbbiekben majd.