Gyakori vélekedés, hogy a munkaerő-közvetítés egy személytelen, rövid távú „tranzakció”, ahol mindössze a munkaerő és a munkavállaló gyors és hatékony összeköttetése a cél. Ezzel szemben az igazán jó minőségű munkaerő-közvetítésnek távlati vetülete és morális dimenziója is egyaránt van.
Egyre inkább jellemző ugyanis, hogy a közvetítő irodák a közvetlen hasznokon túli perspektívára is tekintenek, így olyan méltányos célokat tűznek ki, hogy például a munkájuk által hozzájáruljanak a munkavállalói hűség és munkamorál növekedéséhez, ezáltal a munkahelyek számára is elégedettséget és stabil segítséget nyújtsanak.
A munkaerő-közvetítés területéhez tehát újabban hozzátartozik a létrejövő munkakapcsolat elősegítése, a munkavállaló karrierjének mentorálása, továbbá a munkahelyek igényeinek felmérése és színvonalas kielégítése. Korábban ugyanis sok munkaerő-közvetítéssel foglalkozó céget fenntartásokkal kezeltek, mert számos esetben felmerült annak a gyanúja, hogy csupán a munkaerő értékesítése a céljuk és közben nem feltételül valósul meg tartós és minőségi munkakapcsolat. Ugyanígy aggasztó trend volt a munkaerő-piacon a pályakezdők munkavállalói hűségének hiánya, vagyis a gyakori munkahely váltogatás.
Ezeket a statisztikákat – nem alaptalanul, összefüggésbe hozták az előbbi aggályokkal. A közvetítő cégek kénytelenek voltak ezen változtatni, illetve sok érintett szakember belátta a fejlesztés szükségességét. Ma már szerencsére gyakori tapasztalat ezen a piacon, hogy a munkaerő-közvetítés egy hosszabb távú partnerséget szorgalmazó, karrier-támogató projekt.